Na kraju ili na početku godine svatko ima svoj popis novogodišnjih odluka. Na našem popisu se uvijek nalazi web stranica. Zaključno s 2017. godinom, došli smo do spoznaje da i mi trebamo napraviti popis koji će vam pomoći da napravite kratku provjeru. Optimizacija web stranice počinje s puno malih koraka. Pogledajte da li vaša web stranica ispunjava navedene stavke.

  1. HTTPS protokol

Razlika između http i https protokola je u sigurnosti, upravo taj zadnji s znači security ili sigurnost za kupca/klijenta. Svaki posjetitelj koji se nađe na vašem webu, posebice kada je web shop u pitanju, priželjkuje da bude zaštićen, da njegova kupnja i podaci koje ostavlja tvrtki jamče zaštićenost. Uostalom, sam Google u address bar-u prikazuje ikonicom da li je web provjeren i zaštićen ili ne. Ne želite da vam se kraj domene prikazuje crvenim znakom, kako vaš web nije siguran. Stoga ako još niste, obavezno se prebacite na HTTPS protokol. Ako ne znate kako, pogledajte na sljedećem linku SSL certifikat za HTTPS.

  1. Sitemap

Vrlo bitna stavka ukoliko želite biti sigurni kako će Google i ostale tražilice pravilno indeksirati cijelu vašu stranicu uzevši u obzir sve bitne linkove. Korištenjem XML sitemapa stvarate kartu svoje web stranice, upravo onakvu kartu kakva se nalazi u svakom trgovačkom centru i služi za orijentaciju i snalaženje. U ovom slučaju sitemap služi kao točka orijentacije drugim tražilicama koje posjećuju vašu internet stranicu.

  1. Google Search Console

Nekada se zvao Google Webmaster Tools, danas je to Google Search Console. Skup alata i resursa koji pomažu vlasnicima web-lokacija, webmasterima, razvojnim programerima i stručnjacima za SEO da prate izvedbu web mjesta u indeksu Google pretraživanja. Ovo je besplatna usluga koju nudi Google, a sve u svrhu praćenja i održavanja web stranice u Google tražilici.

  1. Responzivan dizajn i brzina učitavanja web stranice

Moramo ih staviti kao “2 u 1“ jer jedno bez drugog jednostavno ne ide. Koliko je mobilno prilagođena ili responzivna web stranica bitna, pokazuju podatci za 2017. godinu gdje:

  • 68% ljudi u Hrvatskoj koristi pametne telefone,
  • 27% korisnika koristi tablete,
  • dok je 75% ljudi u Hrvatskoj koji pristupaju internetu putem pametnih telefona jednako često kao i preko računala.

Podatci za 2017. godinu su preuzeti sa consumerbarometer.com. Prema našem iskustvu promet putem mobitela i tableta uvijek prelazi više od 60% ukupnog pretraživanja.

Na svakom SEO blogu možete pročitati kako brzina učitavanja web stranice mora biti ispod 3 sekunde, čak i manje jer korisnici očekuju da se učita odmah. Vrijeme učitavanja web stranice možete smanjiti prilagodbom multimedija na stranici, java skripti, raznih modula i drugih performansi.  Analizirajte brzinu web stranice sada.

  1. Ispravni meta tagovi na stranicama

Meta title – poslije sadržaja to je najvažniji dio stranice i šalje snažan on page signal. Važno je da se isprava meta title nalazi upisan na svim linkovima na stranici. Također svaki meta title treba biti jedinstven i razlikovati se od drugoga. Google obično prikazuje prvih 50-60 znakova u naslovu. Ako svoje naslove stavljate ispod 60 znakova, možete očekivati da će se 90% vaših naslova prikazati ispravno. Nema točnog ograničenja broja znakova, jer se znakovi mogu razlikovati ovisno o širini ekrana. Google trenutno prikazuje naslov na 600 piksela.

Meta description tag može biti bilo koje dužine no pazite da ne pretjerujete. Optimalno je od 140 do 160 znakova. Važno je da stranica ima prirodan opis do 150 znakova. Također svi linkovi koji koriste meta title trebaju koristiti i jedinstveni meta description

  1. Google Analytics

Jedan od obveznih i najvrijednijih alata koje vaša web stranica mora sadržavati. Slika realnog stanja sadržaja i posjetitelja vaše web stranice. Precizan, mjerljiv i pouzdan. Pomoću Google Analytics-a saznati ćete mnoštvo podataka o svojim posjetiteljima segementiranih prema izvoru otkuda dolaze (direktno na stranicu, prirodnim pretraživanjem ili plaćenim putem). Još bolja vijest: besplatan je!

  1. Google AdWords

AdWords kao sedma stavka, namjerno iza Google Analyticsa, jer je uz plaćeno oglašavanje obvezno da je šesta stavka uspješno ispunjena. Zašto plaćati oglašavanje bez potpunog mjerenja? Povezivanje ovih dvaju alata je OBAVEZNO. Jedino na taj način možete imati efikasno oglašavanje i temelj za SEO optimizaciju. Zašto za SEO pitate se? Plaćene pretrage će vam pokazati prodajne okidače. Na taj način se postiže učinkovita SEO optimizacija. Plaćajte SEO za prodajnu, a ne najklikaniju ključnu riječ.

Ako želite više pozicije, posjete, upite ili povećati prodaju, vrijeme je da krenete u Google AdWords oglašavanje. Tu nećemo pisati puno o adwordsima, jer na sljedećem linku ukratko možete pročitati 5 razloga zašto koristiti Google AdWords oglašavanje.

  1. Google My business

Klijentima poznatiji kao Google Places ili Maps. Ova usluga vam omogućuje prisutnost tvrtke na Google kartama, kako bi vas posjetitelji lakše pronašli, ali to nije sve. Google My business je vrlo važna stavka u tražilici. Omogućuje veći prostor za vašu tvrtku kada korisnik upiše ime tvrtke ili odgovarajuću ključnu riječ koju ste optimizirali na sajtu i na Google My business profilu tvrtke. Kada se upiše ime tvrtke najčešće se prikazuje s desne strane tražilice ili za odgovarajuću ključnu riječ može biti više profila tvrtki koji se nalaze između rezultata pretrage.

  1. Blog

Seo optimizacija i besplatni marketing su nezamislivi bez blog postova. Blog članci služe kako bi informirali ciljanu publiku, donijeli novitete, povećali prodaju određenih proizvoda. Izdvojili smo 5 zanimljivih činjenica:

  • pridonosi rastu posjeta web stranice
  • donosi povjerenje kod čitatelja, te se tako namećete kao lider u svojoj branši, tko prati novitete
  • mogućnost boljeg rangiranja pozicija na google-u
  • manja stopa otpuštanja na stranici (posjetitelji duže ostaju) što utječe na relevantnost stranice kako za korisnike tako i za tražilicu
  • besplatan PR
  1. Aktivnosti na društvenim mrežama

Posljednja i u ovo digitalno doba neizmjerno važna je aktivnost na društvenim mrežama. Kada ste ispunili 9. stavku i napisali blog, bila bi to velika šteta kada ga ne biste podijelili putem društvenih mreža. Ne košta ništa, iziskuje malo vremena i truda, koje se na kraju isplati.

Bez obzira u kojoj ste branši sigurno je da se vaša ciljana publika nalazi na jednoj od društvenih mreža (facebook, instagram, twitter, linkedin, google+). Ukoliko nemate dovoljno sredstava za plaćeno oglašavanje putem društvenih mreža, uvijek možete to učiniti besplatno. Objavljujte te dijelite zanimljiv i relevantan sadržaj!

Ukoliko vaša web stranica ne sadrži sve stavke iz popisa, krenite odmah, zadržite posjetitelje na web stranici i pratite nove trendove, jer ovih TOP 10 su “must have“.

Ocijenite uslugu